quinta-feira, 7 de maio de 2009

Jo soc jo i les meves circumstancies....

Aquesta frase tan coneguda es la que he volgut agafar com a títol del que penso anar escrivint en els propers dies.
Com podeu veure en el meu perfil soc del 38, axis doncs vaig néixer ben poc abans d'acabar-se la malfadada guerra civil però vaig sentir a la carn les conseqüències d'una llarga postguerra de la qual no se’n parla massa (potser encara manen, o remenen les cireres, masses persones que hi varen estar involucrades), però la meva intenció en propers escrits es anar desgranat com si fos un rosari, el que em ve al cap quan penso en aquells anys.
No tinc pas la intenció de fer cap obra literària, ni tan sols vaig tindre la oportunitat de tenir moltes classes de català (tan sols algunes, mig d'amagat al seminari d'estiu) pro això va ésser superat amb els pilots de Patufets i d'altres revistes que hi havia, amagades, a casa i les llegíem quant ens posàvem malalts.
Procuraré doncs amb aquestes ratlles, que els que no es cansin podran anar llegint, desbrinar el que em va passar (i o recordo, o bé em recordo de que algú m'ho va explicar) des del dia 10 de novembre de 1938 fins que se'm acabi la corda.

Seguirem per aquest fi, i fins arribar als anys 70 aquesta pauta:

Nascut a Vic (Osona) el 10 de novembre de 1938; la guerra civil espanyola, finalitza (oficialment) el 2 de gener del 1939.
Del 1954 al 1960 soc al Seminari de Vic fent Magisteri i Filosofia.
Del 1960 al 1965 al "Seminário Nacional de Misiones Estranjeras". Burgos fent Teologia
• Organització i treball com a consiliari dels “Boy Scouts”
• Grups de Filles de Maria.
Juny de 1965. Ordenació Sacerdotal – Des del març del 65 ja exerceixo com a administrador del Seminari.
Dels anys 1968 fins a meitat del 70 actuo com a “Formador”
• Continuen les anteriors activitats
• Activitat parroquial

Durant els mesos de vacances (mes o menys tres a l'any, doncs la meva activitat principal era donar classes) vaig viatjar por tota la península: de cotxe, de moto, de tren, d'“auto-stop” i també d'autobús. Vaig viatjar també per França, nord d'Àfrica i pel 70 vaig anar a Itàlia, de cotxe amb els meus pares, visitant el sud de França i el nord d'Itàlia fins a Roma i Ostia.

El 29 d'agost del 1970 s'inicià el viatge cap al Brasil passant per Colòmbia; el 14 de novembre fèiem la Travessia del canal de Panamà el dia 16 arribàvem a Buenaventura, port Colombià al Pacífic.
El dia 11 de desembre érem a San Josep de Costa Rica, Managua; Salvador; Honduras; Guatemala...
El 20 de desembre a les 5 i 1/2 sortíem cap al Brasil – Amb una previsió d'arribada el 21 també a les 5 i 1/2.
El dia 22 de desembre del 1970 Tingué lloc l'inici de les activitats a la parròquia de San Joan Batista de Vila Ipojuca – São Paulo – Brasil.

Aquestes son les dades que ens serviran per anar fent els comentaris i seran ells qui ens donaran la pauta per anar fent l'historia. Qui si engresqui que ho acompanyi.
I qui tingui memòries o recorda sobre les dates corresponents pot fer-hi els seus comentaris.

Moltes gracies per acompanyar-me fins aquí.

Nenhum comentário: